- Bekijken van verschillende standpunten met de camera + details en volledig overzicht
- Praten met kleuters over hun indrukken
- Prenten bij de geluiden betrekken
- Een kleuter schildert een ingebeeld schilderij, de andere kleuter moet raden wat er getekend word. Nadien mogen de schilders beschrijven wat ze hebben getekend. Je bespreekt de ervaringen met de kleuters.
- Praten met elkaar in de 'mmmm' vorm met verschillende stemintonaties
- De kleuters spelen op een muziekinstrumentje en beelden verschillende emoties uit. De kleuters kunnen eerst experimenteren met de klankmogelijkheden van het gekozen instrument.
- Voldoende materialen aanbieden om beeldend te werken, kleuters hiermee vrij laten experimenteren.
- Op een groot blad papier, confetti, zand en behangerslijm aan verf toevoegen, ze mengelen dit alles, smeren het uit en krassen nadoen in de tekening.
- Camera-experiment: kleuters staan verspreid in de ruimte voor de camera, ze kunnen binnen en buiten het beeld stappen , zich verplaatsen van links naar rechts , naar voren en achter stappen , snuiten trekken , ... Hier kan 1 kleuter kijken naar wat de camera in beeld neemt en eventueel kleuters een beetje sturen.
- Spelletje : ' ik zie wat jij niet ziet ' , hierbij geeft de leidster een aantal opdrachten om te spelen met het beeld , bv: ik wil vier handen zien , ...
- De kleuters zelf kunnen ook opdrachten verzinnen over wat ze graag in beeld zouden zien.
- De kleuters laten inzoomen op bepaalde voorwerpen , of lichaamsdelen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten