Nadat ik op orientatiestage ben geweest, lijkt het me nuttig om de leerdoelen wat te veranderen. Dit omdat ik anders geen maximaal resultaat kan behalen.
1. Hoe zorg ik ervoor dat prentenboeken op een audiovisuele manier beter verwerkt kunnen worden?
- Prentenboek: Kapstok doorheen heel de week
2. Wat doet het audio-visueel werken met kleuters die sociaal-emotioneel geremd zijn en zou dit ook een mogelijkheid zijn om over te gaan tot filosoferen?
- Observatie
- Babbelbox ( probeersels : Wat doen ze als er een webcam staat? wat als er een knuffel bijzit? wat als er een vriendje bij komt zitten ? ....)
- Wat is de meerwaarde van audio-visueel?
- Kunnen de kleuters denken over onbeantwoorde vragen van hunzelf?
3. Hoe verloopt het proces bij kleuters wanneer ik hen een kort begin geeft van een verhaal , en dat zij de rest er mogen bijverzinnen om uiteindelijk tot een heel uitgespeeld verhaal te komen? Wat doet het bij kleuters om naar zo'n moment te leven?
woensdag 4 februari 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
zeer goed! Goed dat je ook wat observatie meepakt in je leerdoelen, zo gaat het in kaart brengen van het proces beter verlopen!
BeantwoordenVerwijderen