Maandag:
10.30 - 11.00:
GA: Aanbieding prentenboek carnaval + bespreking hiervan ( Stap 1 en 2 zie ingebeeld )
11.00-11.40:
GA: Verkennen doos van geluiden
13.10-14.45:
GA: Geluidenvierkant ( Kleuters produceren zelf geluiden met stem-lichaamsdelen-..)
AH: Spelen doos van geluiden
Vanaf 15.OO :Verwerking materiaal
Dinsdag:
08.30-09.50:
Klasgebeuren overnemen, Leidster MDO
10.30-11.00:
GA: Beluisteren filmmuziek + Bespreken en gevoel aan koppelen.
Spelen op synthesizer en schudinstrumenten. Op eigen stukje reflecteren
11.00-11.40:
GA: Introductie van de babbelbox
Kennismaking ( eerst met spiegel voor hun )
13.10-14.45:
AH: Verder verkennen van babbelbox
Praten tegen webcam, met dictafoon opnemen,
ervaringen verwoorden + mogelijke vragen die in
hen opkomen.
ZA: Eigen gevoel in muziekstuk leggen
Vanaf 15.00:
Verwerken materiaal
Woensdag:
Carnaval
Donderdag:
10.30-11.00:
GA: Hernemen verhaal + verwerking ( Stap 3 )
Welke dingen gebeuren er allemaal in het verhaal?
Welke geluiden maken die dingen?
Waar zouden we die geluiden vinden? Hoe zouden
wij deze kunnen nabootsen zodat het verhaal nog
levensechter lijkt?
11.00-11.40:
GA: Opnemen van de geluiden in de schoolomgeving met dictafoon.
Foto’s trekken van de geluiden (-> Kan nadien in de doos van geluiden en raadselspel mee gespeeld worden)
Namiddag:
Turnen -> Verwerken van materiaal
Vrijdag:
10.30-11.00:
GA: Beluisteren van de op cd- gezette geluiden, samen met de foto’s , als herkenningspunt.
11.00-11.40:
GA: Maken van foto’s van het prentenboek ( Voor in namiddag klassikaal te tonen met projector en geluiden cd)
Indien mogelijk , mogen kleuters het verhaal inspreken in microfoon. Hier krijgen ze oefenkans.
13.10-14.45:
GA: Afwerking Foto’s + samen met kleuters op pc zetten en verwerken.
AH: Babbelbox : Terugblikvragen
15.10-15.30:
KA: Klassikale aanbieding verhaal
Legende
GA = geleide audio activiteit
KA = Klassikale activiteit
ZA = Zelfstandige activiteit
AH= audiovisuele hoek
Doos van geluiden:
Bevat verschillende spelletjes of doe –opdrachten.
1) Geluidenmemorie
2) 2 Bekers aan een koord
3) Cd met geluiden
4) Instrumenten en wit doek
5) Trom met rijst
6) Zoek juiste prent , bij juiste geluid
7) Walkietalkies
8) Dictafoon voor dichtbije geluidsopnames te nemen van dingen die kleuters doen: bv: Met potlood tekenen, in microfoon fluisteren
Hoi Linda,
BeantwoordenVerwijderendenk nu goed na welke activiteiten je eventueel kan hernemen en op welke manier je meer verdiepend kan gaan werken (zie mijn vorige feedback)
Zoek ook naar een manier om je observaties beter en gerichter vast te leggen. Je reflecties zijn goed maar vergeet ook observatie niet, deze moeten uiteraard niet op het weblog want zijn prive maar vergeet ze niet bij te houden om tijdens je presentaties in kaart te kunnen brengen